Social Return
Social Return is een belangrijk instrument van de overheid om de participatie van groepen met een achterstand tot de arbeidsmarkt te bevorderen. Voor werkgevers kan het echter een lastig te managen proces zijn. Oplossingen richten zich op zowel het vergroten van de handelingsvaardigheid, als het verbeteren van de service bij Social Return-activiteiten. Lees hier meer over een aantal van deze oplossingen.
2020 - Benchmark Social Return, gemeente Breda Als Adviseur/ projectleider verantwoordelijk voor het uitvoeren van een benchmark en aanbevelingen doen voor verbetering van de (regionale) aanpak.
2019 - Social Return, WSP Rijnmond Procesbegeleider bij de Social Return Backoffice. Doel is om te komen tot een verbeterplan gericht op de medewerkers, processen, systemen en ondersteunende faciliteiten. Daarbij ondersteunen van het management bij de realisatie van de verbeterpunten.
2017/ mei 2018 – Pilot (SROI) Flexpools, WSP Rijnmond Een pilot gestart om samen met verschillende intermediairs te verkennen of het rendement oplevert voor betrokken partijen om arbeidspools op te richten voor leveranciers met een Social Return verplichting. Hierdoor wordt het voor de leverancier eenvoudiger om zijn SR vervulling te organiseren. De werkzoekende heeft als voordeel - door tijdelijke opdrachten efficiënt aan elkaar te knopen – meer werkzekerheid en daardoor meer kans om uit de uitkering te komen. Dit project is mei 2018 succesvol afgerond.
2015 - Opstellen Social Return beheerproces en digitaal faciliteren SIRO 2.0, WSP Rijnmond Vernieuwen van het Social Return beheerproces en een proactieve werkgevers/ opdrachtnemersbenadering formuleren en doorvoeren in het WerkgeversServicePunt Rijnmond. Dit project is succesvol afgerond januari 2016.
2013/2014 – Project verbeteren resultaten door focus Accountmanagement, WSP Rijnmond De doelstelling is binnen de gestelde termijn bereikt om uiteindelijk 500 extra plaatsingen via Social Return te realiseren. In dit project zijn de werkgevers in kaart gebracht die moeite hadden met hun Social Return invulling en daar hebben we activiteiten met de accountmanagers op georganiseerd om dit te verbeteren. Hierbij is de Plan, Do, Check, Act cylus opnieuw bekeken en aangepast aan de behoefte van het operationeel lijnmanagement. Dit project is succesvol afgerond in maart 2014.
Voor meer informatie of een persoonlijke kennismaking belt u met 06-11384887. Ik ga graag met u in gesprek.
|
Bedrijfsgegevens
| Neem contact op | Zoeken
| Social media |