Projectmanagement en advies
Soms staan er obstakels tussen plan en succes. Zoals verouderde zienswijzen en processen, niet toereikende ICT of wettelijke regels. Door daar projectmatig naar te kijken en te streven naar het wegnemen van deze obstakels, help ik om de succeskans van projecten te vergroten. Lees hier meer over een aantal van deze activiteiten. Voor meer informatie of een persoonlijke kennismaking belt u met 06-11384887. Ik ga graag met u in gesprek.
2022/2024 - Regionale aanpak jeugdwerklosheid Zaanstreek - Waterland Als regionaal projectleider verantwoordelijk voor het opzetten én uitvoeren van een regionaal gedragen projectplan voor de aanpak van jeugdwerkloosheid. Samen met de gemeenten, onderwijspartners, samenwerkingsverbanden en arbeidsmarktpartners in de regio hebben we in beeld gebracht wat nodig is om jongeren met een sluitende aanpak goede ondersteuning te kunnen bieden, waardoor we voortijdig schoolverlaten verminderen en de aansuiting op de overgang naar duurzaam werk verbeteren. Dit doen we door; verbeteren van de samenwerkings-en procesafspraken op de kritische overgangsmomenten, versterken van communicatie met jongeren, ouders, professionals en werkgevers, versterken van de samenwerking met werkgevers, de 3e leerweg beter te verankeren in de dienstverlening en communicatie en structurele regionale coördinatie en aandacht voor het betreffende onderwerp te organiseren. Beoogde einddatum 31 juli 2024.
2021 - Schulddienstverlening ondernemers Zaanstad In overleg met de ondernemers in Zaanstad hebben we het dienstverleningsmodel aangepast. De vindbaarheid, toegankelijkheid, communicatie en dienstverlening is verbeterd. Over Rood en Geldfit is ingezet om een sterkere preventieve werking te creëren voor ondernemers met schulden. Ook zijn er nazorgafspraken ingezet. De medewerkers zijn geïnstrueerd en getraind op de nieuwe werkwijze. Ook hebben we verbindingen gelegd met verschillende broodfondsen en administratie en accountantskantoren t.b.v. preventie. Succesvol afgerond.
2020 - Jongerenpunt Breda: opzetten en ontwikkelen van een jongerenpunt Als projectleider verantwoordelijk voor de opzet en ontwikkeling van een jongerenpunt voor Bredaase jongeren. Veel jongeren komen knelpunten of problemen tegen in hun leven, of weten het gewoon even niet meer. Door een dedicated team in te zetten bieden we jongeren een luisterend oor, oplossingsmogelijkheden en zorgen we samen weer voor perspectief in de richting werk, opleding, inkomen en schulden. We werken hierbij nauw samen met de betrokken partijen in het sociaal domein, zowel in- als extern.
2020 - BBZ: vernieuwen beleidsregels + doorontwikkeling dienstverlening, Gemeente Breda Als projectleider en beleidsadviseur verantwoordelijk voor het opstellen van de nieuwe beleidsregels BBZ. Samen met het team BBZ jaarplannen opgesteld, nieuwe strategische focus aangebracht en doelstellingen voor 2020/2021 vastgesteld met onderliggende actieplannen voor doorontwikkeling van de afdeling BBZ.
2020 - TOZO 1 & 2, gemeente Breda Verantwoordelijk projectleider voor het opzetten van een projectorganisatie, processen (KCC, webomgeving, behandeling en betaling) en uitvoering van de Tozo regeling. Tozo 1: In 2 weken opgeschaald met 54 FTE om 4600 aanvragen te behandelen en een besluit op te nemen. Tozo2: Als projectleider verantwoordelijk voor de aanpak, outsourcing van de behandeling Tozo2 en de projectsturing.
2019 - Collectieve zorgverzekeringen voor minima, gemeente Breda Voor de collectieve zorgverzekeringen voor minima heb ik in de rol van projectleider diverse wijzigingen in de collectieve zorgverzekeringen doorgevoerd. Samen met instanties in het voorliggend veld hebben we dit zorgvuldig gecommuniceerd met de verzekerden die te maken kregen met deze veranderingen en ondersteuning geboden waar nodig. Doel van deze opdracht is om tijdelijk werk aantrekkelijker te maken. Dit doen we door inkomstenverrekening goed te organiseren en deels te automatiseren, zodat de werkzoekende er geen hinder van ondervindt dat hij tijdelijk werkt. Daarbij is onderdeel van de opdracht om te achterhalen wat het effect is van geautomatiseerde aanlevering van loongegevens bij parttime werkenden op hun beleving en waardering. Ook kijken we of het mogelijk is het concept op grotere schaal te binnen de afdeling beheer inkomen te implementeren. Dit project loopt tot en met 31 mei 2017. Eerste fase succesvol afgerond, tweede fase (opschalen en integratie reguliere proces) loopt tot 31 december 2018.
2015/2016 – Implementatie projecten en contractafspraken contract Flexibele schil Vanuit de samenwerking met de partners voor flexibele arbeid zijn diverse projecten opgestart om uitstroom van werkzoekenden te vergroten. Dit project is succesvol geïmplementeerd in september 2016.
2014/2015 – Project SIRO 2.0. Om structureel succesvol te kunnen zijn en blijven, moet het beheerproces Social return en de CRM faciliteiten van accountmanagers verbeterd worden. Dit project had als doel het opzetten van een nieuw beheerproces inclusief handhaving en CRM voor accountmanagement om de vervulling van Social Return te laten stijgen naar 85% van de totale openstaande Social Return verplichtingen. In dit project hebben we samen met leveranciers van Gemeente Rotterdam en accountmanagement in beeld gebracht aan welke voorwaarden het proces en de automatisering moesten voldoen. Het resultaat is een systeem waarin leveranciers eenvoudig hun SROI vervulling kunnen organiseren en monitoren. Accountmanagers zijn hierdoor in staat de leveranciers met een Social Return verplichting goed te bedienen. Ze worden gefaciliteerd vanuit het systeem door handige signalen om pro-actief te handelen naar de leveranciers vanwege hun Social Return vervulling. Er is een gemiddelde vervulling tussen 80% en 85%. Dit project is succesvol afgerond in april 2015.
Voor meer informatie of een persoonlijke kennismaking belt u met 06-11384887. Ik ga graag met u in gesprek.
|
Bedrijfsgegevens
| Neem contact op | Zoeken
| Social media |